Nokia 6220 Classic zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 6220 Classic zwart, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Thomas37 15-11-2010

Nokia 6220 bij een 2-jarig abonnement gekregen en was er tevreden mee gezien alle toepassingen. Mooie foto's, handige GPS en niet te groot. Het toestel voelt wel erg goedkoop aan. Ik heb nog een half jaar te gaan met het abonnement, maar de telefoon valt bijna uit elkaar, er zijn toetsen afgevallen en het beeldscherm doet het niet meer. Ik kan er dus niets meer mee.

martijn75 15-02-2010

Compact en traditioneel model, zo'n Nokia 6220. Gekocht vanwege zijn veelzijdigheid want werkelijk alles zit erop wat je kunt bedenken, behalve WiFi. De 5 megapixel camera met Carl Zeiss lens, Nokia maps mét ingebouwde GPS ontvanger, 3,5G internet, HDSPA, verzin het maar en het is aanwezig! En het werkt ook nog allemaal. Toch ga ik dit toestel weer verkopen, de kwaliteits (beleving) is namelijk NUL! Alles is van plastic, kraakt, piept en beweegt. Tijdens het sms-en beweegt het gehele toestel! Leuk om veelzijdig toestel te maken welke slechts 90 gram weegt, maar ik heb liever kwaliteit. Ik ga daarom op zoek naar een betere Nokia met GPS ontvanger en 5 megapixel camera, de 6700 gaat m worden. Succes met je keuze!

LuckyStar 13-08-2009

Deze Nokia 6220 heb ik nu een maand in bezit.
Ik ben zeer tevreden over de
mogelijkheden van deze GSM.
De kwaliteit van de ingebouwde 5 Megapixel-camera is heel goed.Je kunt er mooie scherpe foto's mee maken, die ook scherp blijven als je ze fullscreen bekijkt op een TV.
Voor iemand die al meerdere GSM's heeft gehad is het menu
snel te doorgronden.
Ik heb deze Nokia 6220 in bezit op basis van een twee-jarig abonnement, inclusief gebruik Internet. Als je deze GSM met het bijgeleverde kabeltje aansluit op de TV kun je zelfs fullscreen Googlen.Wat ik ook belangrijk vind: als je belt dan is het nummer heel duidelijk met grote zwarte cijfers te zien op een witte ondergrond. Het scherm heeft geen last van zonlicht. Ook bij fel licht is het allemaal goed te lezen. Het toetsenbord licht in het donker mooi blauw op en is dan ook weer heel goed leesbaar. De druktoetsen ogen ietwat plastic-achtig. maar voelen absoluut niet fragiel aan. Kortom: ik ben zeer tevreden over de Nokia 6220 Classic en heb geen spijt van deze aanschaf.

jimmy2312 20-07-2009

Heb de Nokia 6220 classic nu 2 weken. Ik ben erg onder de indruk van de mogelijkheden. Een nadeel aan deze telefoon is dat ik veel instellingen niet kan vinden zoals ik ze vind op een ouder Nokia toestel. Verder is het een heel goed toestel!

marnixlove 21-06-2009

heb de telefoon gister gekocht was even wennen maar het is een echte nokia instellen heb je zo door goed geluid en lekker licht en op mijn carkit van pairot doet hij het ook super heb altijd nokia gehad en vind deze ook weer super

simlocked 15-06-2009

plastic is fantastic kernwoorden voor deze nokia
er zitten een heleboel functies op dit kleine toestel
alleen laat de kwaliteit te wensen over....binnen anderhalve maand begon het geluid tijdens gesprekken te kraken en vervolgens konden degenen aan de andere kant van de lijn mij niet meer verstaan,
erg irritant .Telefoon ingeleverd bij provider telfort (hier kan ik ook nog wel een review overschrijven maar dat is weer een heel ander verhaal).De telefoon waarvan abonnemnt nog moet ingaan voor min. 3 weken kwijt.

Ron 01 14-06-2009

Deze telefoon als vervanging voor mijn Samsung G600 gekocht.
De bediening is niet intuitief zoals bij Samsung. Veel functies/instellingen staan niet in de handleiding en daar moet je zelf maar achterkomen.
Verder een probleem met het koppelen aan de Parrot carkit, na 30 seconden verbreekt de verbinding en 30 seconden later maakt hij weer verbinding, dit blijft zich herhalen. De geluidskwaliteit is wel goed.
Ondanks dat dit een z.g. A merk is zal ik hoogstwaarschijnlijk geen Nokia meer kopen.

edgar 29-05-2009

ik heb deze telefoon nu een paar dagen in mijn bezit en hij bevalt mij prima!
het is wel even wennen,maar als je eenmaal bezig bent, leer je deze telefoon ook weer snel kennen. het is en blijft een echte nokia.
het is ook een echte wolf in schaapskleren, naast perfecte bel en sms kwaliteit, is de GPS uiterst nauwkeurig (nadat je de juiste instellingen hebt gedaan)en internet echt snel. foto's zijn ook op de tv heel scherp zichtbaar. MP3's klinken ook mooi, al moet ik zeggen dat mijn vorige nokia beter klonk, maar dat is misschien een kwestie van gewenning en het blijft nog altijd een telefoon.
al met al een hele fijne telefoon!

Torretje 24-02-2009

Hallo allemaal,

Ik heb dit toestel sinds oktober vorig jaar, en ben er heel tevreden over.

Er zijn slechts enkele handigheidjes die ik mis ten opzichte van mijn vorig toestel, de 6300. Wel jammer dat het toestel van minder degelijk kunstof is gemaakt. Let er bijv. op dat je het afdekplaatje van je accu bij terugplaatsen heel precies terugschuift, anders kun je 2 plastic pinnetjes platdrukken, waarna het deksel nooit meer goed sluit.

Een van de sterke punten van de 6220 is dat je ermee kunt navigeren. Daarbij vind ik de interne gps-antenne wat zwakjes, hoewel hij het in een huurauto op de Can. Eil. perfect deed, misschien ligt het aan mijn auto(ruit). Ik heb er McGuider 7.70 op draaien: perfecte features, weergave en geluid, en met een externe BT gps-ontvanger (Freedom Keychain) werkt het geweldig goed!

Ik ben voornemens een BT headset voor mijn motor aan te schaffen, om zodoende met de 6220 op motorvakantie te kunnen navigeren. Iemand ervaringen hiermee? Deel je ervaringen dan s.v.p

Voor iemand die geen grote Nokia Symbian, maar wel de (meeste) functionaliteiten en performance wil, is dit een uitstekend toestel, een aanrader!

turbofrank 21-11-2008

Ik heb het toestel nu enkele weken in mijn bezit en ben er erg tevreden over. Het is een vrij nieuw toestel maar je komt het tamelijk weinig tegen. Bij mijn provider was het weer vrij snel verdwenen. Het toestel is voor mij vrijwel zonder gebruiksaamwijzing volledig te gebruiken. alleen kan ik niet vinden waar de minutentellers van de oproepen, bellen en totalen en de levensuren zitten. Tevens de nulstelling. Bij mijn vorige toestellen van motorola en samsung zat dat wel. Weet iemand het?

Mind 15-11-2008

Ook voor de zakelijke man/vrouw een topper.

Goede agenda, direct naar een dagoverzicht. Hij heeft gelukkig geen pennetje. Hij past goed in je zak.
En nog belangrijker voor de auto MMI (multi media systeem)systemen. Deze telefoon koppelt de sms functie en sim en tel geheugen met het dashbord. Ook goed geluid.
Kortom voor het komende jaar of wellicht 2 jaar een goede keus.

bkuijpers 08-11-2008

Supertoestel. Nagenoeg dezelfde functies als de dikke N95, alleen dit toestel past prima in je zak. Fotos zijn echt super voor zo'n toestel. Tip voor koppelen met carkit: gewoon al je contacten selecteren en via bluetooth naar je carkit verzenden, dan werkt het gewoon weer.

ericxp 04-11-2008

Heb hem nu een weekje en ben erg enthousiast. De mogelijkheden sluiten aan bij mijn behoefte: klein (en ongemerkt in je broekzak), toch volledige smartphone functionaliteit (muv wifi)EN GPS, dat echt wel werkt (ook zonder a-gps een fix binnen enkele minuten!. Heb er SygicMcGuider opgezet (paar tientjes) en werkt goed; Pairt goed met mij BT radio (Kenwood. Batterij gaat normaal mee, uiteraard niet als je de hele tijd alles loopt uit te proberen. Standby scherm is naar eigen behoefte in te richten (alleen nog geen oplossing voor die standaard shortcuts midden op het scherm; zou wel het aantal agenda items willen vergroten en de rest eraf; iemand een suggestie?). Knopjes zijn wel degelijk genoeg maar moet wel wennen (mijn oude 6230 voelde qua knopje lekkerder aan)

Koen Gerritsen 01-11-2008

Leuk toestel, ligt prettig in de hand en werkt verder goed. Kan alleen deze GSM NIET koppelen op mijn TomTom 910.

Snoek74 05-10-2008

Compleet en compact toestel. Nokia maps werkt goed, maar prijs staat niet in verhouding tot dat van andere aanbieders als bijv. route 66. De contacten worden niet overgenomen door de handsfree bluetooth in mijn auto. Dit in tegenstelling tot mijn oude nokia 6021. Stoor me overigens aan de toon bij het opstarten. Weet iemand hoe deze is uit te schakelen? Het antwoord op deze vraag in een andere review klopt niet. (niet te vinden onder telefooninstellingen)

Anton1961 27-09-2008

Prachtig toestel: veel functies, klein, plat en goed te bedienen.
Batterij doet het niet zo lang als ik gewend ben van mijn oude 6021 telefoon. Als ik geregeld bel, redt ik het niet 1 dag zonder tussenladen.
Camera en flitser doen het prima!
GPS heeft nogal wat tijd nodig om de satelliet te vinden. Maarja, ze hangen dan ook ZO ver weg ;-)
Deze (en andere moderne telefoons) werken niet goed met de Nokia CW-7K bluetooth carkit; vaak slecht te verstaan of wegvallen. Ik heb hier met Nokia over gebeld en dit bleek een bekend probleem te zijn. Ik moet nu een nieuwe carkit aanschaffen, en daar baal ik van. Bluetooth headset doet 't wel goed.
Je kan de lettergrootte aanpassen, maar dat werkt maar voor een beperkt aantal functies.
De gebruikershandleiding vindt ik matig. Alleen de meest voor de hand liggende functies staan er in. als ik wil opzoeken welke map er voor de ingebouwde mp3 speler gebruikt wordt, kan ik 't niet vinden...

Maar.... als je een mooi toestel zoekt en niet al teveel internet gebruik hebt, vindt ik 't toch zeker een aanrader!

Groetjes van Anton

marcellux 26-09-2008

Heb het toestel vandaag binnen gekregen en ben zeer tevreden. Ik zocht een mobiel met een goede kwaliteit camera en deze 5Mp Nokia maakt inderdaad uitstekende foto's. Het toetsenbord voelt wat goedkoop aan maar werkt naar behoren en ook GPS werkt prima.

Breebosje 20-09-2008

Hoi allen,
Ik ben een kleine week in het bezit van deze nokia 6220 classic.
Een prachttoestel!!!
Echt geweldig.
GPS is makkelijk in gebruik en zo goed als zonder op het net te gaan.
Foto's zijn heel mooi en duidelijk.
Woordenboek is handig.
Smsjes kunnen worden voorgelezen (is wel leuk)
Nu nog wat verder ondekken wat ie allemaal nog kan
;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)

Turbo-Tutone 14-09-2008

Overgestapt van de Samsung F-300.

Degelijk en mooi toestel.
Handig in gebruik.

Zoek alleen nog de/een sneltoets om sms te maken en sturen.

Ook kan ik het sluitergeluid niet uitzetten.
Midden in publiek is dat nog wel eens makkelijk.

Verder het oude vertrouwde van nokia (voorheen vaak gehad).

Foto's vind ik snel een beetje bewogen maar de kwaliteit is daarintegen wel super. De flitser is ook ideaal.

Spelletjes goed, gps goed en mail ook ok.

Degelijkheid zal tzt blijken.

abctje 05-09-2008

Ik heb nu ;n week de 6220 classic, prima toestel en ligt lekker in de hand. Niet te groot en niet te klein.
Maakt prachtige foto's en Video's, het is natuurlijk geen foto of videocamera, maar waarvoor ik hem gebruik nml soms een foto of video te maken voldoet hij prime, zelfs beter dan verwacht.
Enkel een minpuntje!! Ik kan nergens in de handleiding en zelfs op internet vinden hoe en of ik uberhaupt wel het opstart geluid kan uitzetten, wan tdat vindt ik vervelend.
M'n oude 6230i kon dat nml wel.
grtz